Piktorialni fotografie
PIKTORIÁLNÍ FOTOGRAFIE
I přes nezvyklé a odlišné zpracování od klasické fotografie, piktoriální fotografie nemá nic společného s moderním pojetím. Tento styl je odlišný od klasické fotografie tím co viděl objektiv fotoaparátu, a co je výsledek který si autor dotvoří. Je to spojení dokumentární fotografie a výtvarného cítěni autora. Piktoriální fotografie se inspiruje z části díly starých mistrů, ale i soudobou tvorbou, která je druhem odkazu na ně, nebo fotografickou interpretací. Piktoriální fotografie je více či méně dílem sociální povahy, ale zobrazí se v umění , ne v dokument, ale jako druh autorova eseje na určité téma.
Zakladní myšlenkou piktoriální fotografie je známe latinské rčení: Semper in altum. Moderm piktorialismus (podle výstavní terminologie) prof. D.J. Růžičky uvedených v Minneapolis Institute of arts v.r. 1990, ale na základě zásad stanovených v.r. 1907 Robertem Demach, práce s kamerou.
Mieczysław Wielomski